august 19th, 2016 by Paul

Stor økning i antall besøkende på Nor-Fishing

Vi takker alle utstillere, besøkende, delegater og organisasjoner som har bidratt til fire fantastiske messedager spekket med gode møter, samtaler, seminarer og demonstrasjoner.

Det er svært tydelig at utstillerne og fagprogrammet på messen er relevant og interessant. Med hele 22 % økning i antall besøkende siden forrige messe bekreftes både at Nor-Fishing allerede er fiskerinæringas viktigste møteplass – og at den er viktig i økende grad.

Antall besøkende 2016: 17 460
Tirsdag: 3881
Onsdag: 5667
Torsdag: 5335
Fredag: 2577

I tillegg til økningen i antall besøkende har messen også tiltrukket seg besøkende fra langt flere land enn tidligere. Besøkende fra hele 56 nasjoner tok turen innom Trondheim Spektrum i løpet av messeperioden. Det er en økning på 27 % sammenlignet med 2014.

Antall utstillere 2016: 550

Utstillerantallet øker med 25 % fra forrige messe. Og det kunne vært langt flere om det hadde vært kapasitet. Ventelisten før messen var lang. Heldigvis bygges det en ny og større hall før messen i 2018. Den nye hallen erstatter hall A, B og C.

Fikk du med deg?
På messens første dag ble det klart at Scantrol Deep Vision stakk av med Innovasjonsprisen 2016. De to andre velkvalifiserte finalistene var Havforskningsinstituttet og Selfa Arctic. Prisen for beste stand gikk til Wärtsila, med Møre og Romsdals Fylkeskommune og Fiskeriportalen som gode utfordrere. Miljøprisen var det Nordic Wildfish som fikk. På messens siste dag inntok studentene messen.

Velkommen tilbake i 2018
«Vi ønsker alle deltagere velkommen tilbake og takker alle for at de har bidratt til å fylle messedagene med ny og spennende teknologi, fantastiske stander og upåklagelig humør», sier prosjektleder Kari Steinsbø.

Stiftelsen Nor-Fishing

Klostergata 90 7030 Trondheim, Norway
Telefon:
+ 47 73 56 86 40
E-post:
mailbox@nor-fishing.no

Her kan du se nettsidene til Aqua Nor

nyhetsbrev

Vi vil bare sende deg mest mulig relevant informasjon. Kryss ut en eller flere av boksene under slik at vi vet hvilken type informasjon vi skal sende deg.