mai 12th, 2016 by Paul

Få maksimalt utbytte av deltagelsen på Nor-Fishing 2016

Med flere små grep kan utbyttet av messedeltagelsen mangedobles. Vi har samlet noen tips, triks og råd til inspirasjon når du planlegger din deltagelse på Nor-Fishing 2016.

Mulighetene er mange under messedagene – mennesker fra hele verden, med spesiell interesse for fiskeri, samles for å knytte kontakter, holde seg oppdatert, treffe kjente og sammenligne leverandører, produkter og priser.


NorFishing_Artikkelbilder_918x300_11

Hvordan kommuniserer du med målgruppen din?
I 2014 deltok nesten 15 000 besøkende fra 48 land. 450 utstillere var der for å snakke med hverandre, de besøkende, samt fagfolk og eksperter. I år ventes det enda flere utstillere og besøkende til messen.

Du har med andre ord mulighet til å stifte både norske og internasjonale bekjentskaper. Tenk nøye over om standen din og personalet på standen er godt rustet for å kommunisere med det markedet dere har bestemt dere for å nå ut til.


NorFishing_Artikkelbilder_918x300_06

Pass på at alt og alle trekker i samme retning
Snakk godt med kollegene dine om hvilke mål dere har for messen; det dere først og fremst ønsker å oppnå. Noen vil selge et produkt, andre vil styrke relasjonen til kundene sine, øke salget eller bygge omdømme. Pass på at både personellet og standen er forberedt på en måte som underbygger det overordnede målet med deltagelsen.


NorFishing_Artikkelbilder_918x300_07

Før, under og etter messen
For å få mest mulig ut av messedagene kan det være lurt å forsterke arbeidet du gjør under selve messen, før og etter deltagelsen. Bruk egen nettside, epostsignaturer, sosiale medier, nyhetsbrev og møter til å kommunisere om deltagelsen din: hvilken hall du står i, standnummer, demonstrasjoner du har planlagt, sosiale eller faglige samlinger og så videre. Du kan også forlenge arbeidet du har gjort under messen ved å oppsummere og dele erfaringene dere har gjort dere under messen i de samme kanalene. Husk emneknaggene #norfishing og #norfishing2016 i sosiale medier.

Vi vil hjelpe deg med å få oppmerksomhet
I tillegg har vi i Stiftelsen Nor-Fishing en rekke kanaler vi gjerne vil at du skal benytte deg av.
Fortell oss om planene dine, så kan vi bruke messeprogrammet, messekatalogen, Nor-Fishing.no og sosiale medier for å informere alle besøkende og utstillere om dine planer.


NorFishing_Artikkelbilder_918x300_16

Forbered deg på salgssituasjoner
30 % av deltagerne på Nor-Fishing er innkjøpere. Om du presenterer noe spennende på standen din – vær forberedt på at mange kan være interessert i tilbud eller mer informasjon. Vær systematisk i innhenting av kontaktinformasjon, avtal nye møter eller oppfølging med en gang og inviter gjerne nye bekjentskaper til faglige eller sosiale arrangementer i og etter messeperioden.

Sosiale og faglige arrangementer er ellers en god arena for å knytte kontakter og styrke relasjoner. Delta på andres arrangementer og planlegg gjerne egne.

Book møterom tidlig
Om du har behov for møterom lønner deg seg å være ute i god tid. Møterommene er populære og de fleste er som regel booket i god tid før messen. For å bestille møterom ta kontakt med Brit Sandstad: [email protected] eller på telefon + 47 73 56 86 00.

Her er noen tips det kan være nyttig å tenke på når du skal utforme standen din:

  • vær tydelig på det du ønsker å formidle
  • velg farger som passer bedriftsprofilen og tenk helhetlig
  • plasser bord og materiell slik at det ikke skjuler annet innhold
  • logo bør være synlig fra mangle vinkler og fra avstand
  • ikke overless standen – gjør rom for luft
  • lys på logo og demoprodukter skaper større blikkfang
  • bruk engelsk i tillegg til norsk på plakater, oppslag og reklamemateriale slik at deltagere fra utlandet forstår budskapet ditt

Husk Stiftelsen Nor-Fishings pris for Beste Stand. En jury evaluerer alle standene på messen og premierer utstilleren med den aller beste standen. Vinneren blir utnevnt på messens tredje dag. Du kan lese mer om Bese Stand-prisen og andre priser nederst i denne artikkelen.

Nyttige lenker:

Messeprogram 2016

Praktisk informasjon

Utstillerliste 2016

Vertsbyen Trondheim

Messeområdet

Stiftelsen Nor-Fishing

Klostergata 90 7030 Trondheim, Norway
Telefon:
+ 47 73 56 86 40
E-post:
mailbox@nor-fishing.no

Her kan du se nettsidene til Aqua Nor

nyhetsbrev

Vi vil bare sende deg mest mulig relevant informasjon. Kryss ut en eller flere av boksene under slik at vi vet hvilken type informasjon vi skal sende deg.